"Z przytupem i klasą. Opowieść o drawskim zespole Diabaz" Eryka Krasuckiego (2015)

Publikacja "Z przytupem i klasą. Opowieść o drawskim zespole Diabaz" autorstwa Eryka Krasuckiego to wydana w 2015 roku książka poświęcona historii drawskiego zespołu tańca ludowego. Zdobycie fizycznego egzemplarza książki jest dziś już nieco utrudnione, ale można oddać się lekturze wersji cyfrowej [LINK].

Eryk Krasucki ze wstępu: Rozpoczynając pracę nad tą publikacją zdawałem sobie sprawę z tego, że mam do czynienia z historią w znacznym stopniu nieopowiedzianą. Nie wiedziałem tylko, jak trudno będzie ją odtworzyć. Poza dość chaotyczną kroniką i szczątkowymi informacjami, na które gdzieniegdzie można się natknąć, pozostała jedynie pamięć osób związanych z zespołem. Jest jednak tak, że pamiętamy różnie. Jedni mniej, drudzy więcej, przy czym każda z tych pamięci ma tę samą wartość, bo nie ma lepszego i gorszego pamiętania. W trakcie odtwarzania historii zespołu pojawiło się jednak coś, co mnie zaskoczyło - to mianowicie, jak odmiennie zapamiętujemy nawet te wydarzenia, które wydawałoby się są jednoznaczne, na tyle istotne, że różnice w ich odtworzeniu powinny być niewielkie. Okazało się, że jest inaczej.

 


 

Komentarze

Popularne posty

Popularne artykuły